augusti 2017

    FOTOTÄVLING

    SNYGGASTE SOMMARBILDEN

    Just nu pågår en fototävling du inte får missa. Det hela är mycket enkelt. Den bild som bäst fångar sommaren 2017 vinner. Och det är lika enkelt att delta – lägg upp och tagga din bild med #snyggastesommarbilden eller mejla till snyggaste@arkitektkopia.se

    Lite förutsättningar

    • Tävlingen är öppen för alla.
    • Tagga bilden med #snyggastesommarbilden på Facebook (endast om du har öppet konto) eller Instagram, eller maila till snyggaste@arkitektkopia.se
    • Sista dag att skicka in din bild är 8/9 2017.
    • Max tre bilder per person.
    • Du ska själv tagit fotot under sommaren 2017 för att få vara med i tävlingen.
    • Juryn uppskattar bilder som är charmiga, nyskapande och oväntade.
    • Vinnande bidrag kommer att presenteras i Arkitektkopias sociala medier.
    • När vinnaren är utsedd tar vi kontakt med denna via e-post.

    Och vad vinner man?

    1: a pris.
    Vinnaren erhåller ett tryck av sitt eget vinnande motiv. Trycket görs på valfritt material i valfri storlek till ett värde av max 8 000 kr.

    2:a och 3:e pris.
    Ett tryck på plexiglastavla med maxformat 40x50cm.

    Vinnaren väljs ut av en jury bestående av: Gunnar Duintjer, Maria Grankvist från Arkitektkopia samt Sten Åkerblom från BerntzonBylund. Juryns beslut går inte att överklaga.

    juli 2017

    Vi önskar er alla

    en härlig sommar!

    Vi har öppet hela sommaren – nästan. Se öppettiderna för ditt lokala Arkitektkopia-kontor här. Glad sommar önskar Arkitektkopia.

    Läs mer

    juni 2017

    ALMEDALEN 2017

    SEMINARIUM MED REPORTRAR UTAN GRÄNSER

    Vi kan aldrig ta yttrande- och tryckfriheten för givet. Debatten om fake news och den politiska utvecklingen i Turkiet är några aktuella exempel. För oss som hjälper våra kunder att kommunicera i tryck är det grunden vi står på – att fritt få dela med sig av sin åsikt.

    Därför känns det självklart att stödja Reportrar utan gränser. Att göra gemensam sak i Almedalen även i år känns extra kul och viktigt. Hoppas vi ses där. Moderator för seminariumen är alltid lika inspirerande Jonathan Lundqvist, Reportrar utan gränsers ordförande. Läs mer om seminarierna här:

    Public service – statsmedia eller oberoende röst?
    http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/48771

    Fake news – på riktigt eller påhitt?
    http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/48857

    Turkiet – hur rapporterar vi om ett land i fritt fall?
    http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/48863

    Vad vill du säga? Leve Digitaltryckfriheten!

     

    Läs mer

    juni 2017

    GLAD MIDSOMMAR

    ÖNSKAR VÄNNERNA PÅ ARKITEKTKOPIA

    Midsommarstångs-rollup, beachflaggor eller flyers till sommarens event? Dags att beställa nu om du vill ha dina trycksaker innan semestrarna!

    Läs mer

    Sverige, Ryssland, Arkitektkopia
    maj 2017

    VÄLKOMNA RYSSLAND

    SKRIV UT DIN FLAGGA INFÖR EM-KVALSMATCHEN I HANDBOLL

    Välkomna Ryssland till SAAB Arena lördag kl 17.15 och EM-kvalet i handboll, genom att hålla upp denna skylt. Skriv ut här: hejasverigeflagga. Arkitektkopia – stolt sponsor av mångfald och Svenska Handbollslandslaget.

    Läs mer

    Kontorstryck
    april 2017

    Allt du behöver veta inför din trycksaksbeställning

    Det är inte helt lätt att lägga sin första trycksaksbeställning. Inte nog med att det finns oändligt många produkter men vi kallar dem dessutom för olika namn. Oroa er inte, det viktigaste är egentligen att du förklarar hur du vill ha det och vår checklista hjälper dig genom hela beställningen så att du vet vilken information som behövs när du lägger din order hos oss.

    1. Original

    Först och främst så behövs ett original. Vi har en hel ateljé med grafiska formgivare som alla är experter på trycksaker, formgivning och originalframställning. Vi hjälper dig med såväl idé som färdigt original och finns till för att guida dig. Vissa bilder håller exempelvis inte rätt kvalitet, då är det skönt med en ateljé som snabbt kan tala om den kommer att hålla eller inte. Det kan också vara kul att trycka i en annorlunda form eller färg. Vill du veta mer om original? Missa inte vår originalskola här: www.arkitektkopia.se/originalskola/

    1. Vilken trycksak?

    Vi har en hel uppsjö av produkter, traditionella som nya och spektakulära. Allt beror på ändamål och vad ditt syfte är med trycksaken. Vi kommer gärna med kreativa idéer på produkter som du kanske inte tänkt på från början men som ger en annorlunda effekt. Se alla våra produkter här: www.arkitektkopia.se/tryck

    1. Färg, form och mått

    Ofta begränsas man av tidsbrist eller att man helt enkelt inte vet vad som finns. Var inte rädd att trycka i ett annorlunda mått, i en härlig stark färg och en knasig form. Det gör ju bara att ni sticker ut mer. Vad är syftet med din trycksak?

    Psst.. Ange alltid måttet på din trycksak med bredden först och höjden sen.

    1. Vilket papper?

    Vilket papper du väljer gör att effekten varierar otroligt mycket mer än vad man tror. Läs mer om olika papperstyper i vår pappersskola www.arkitektkopia.se/pappersskolan

    1. Hur många?

    Låter kanske inte som en viktig aspekt men volymen kan faktiskt påverka priset och tryckmetod så om du ska trycka i en stor volym så kan du ofta få ner priset. Hett tips!

    1. Var tydlig

    Hellre övertydlig brukar vi säga. Då går det snabbare och man undviker eventuella missförstånd. Förklara gärna på ditt sätt hur du önskar få produkten och vad du ska använda den till. Är den för inomhus- eller utomhusbruk? Vi kommer höra av oss om det är något som är oklart men för din skull så är det alltid bättre med mer information. Var inte rädd för att fråga, det finns inga dumma frågor.

    1. Titta noga igenom korrekturet

    Så fort korrekturet är klart så skickar vi det till dig för granskning. Titta gärna igenom noga och se så att det inte finns några stavfel och att allt annat stämmer (vi kan självklart erbjuda korrläsning också om du önskar). Efter ditt godkännande så trycker vi på knappen och kör!

    Tveka inte att höra av dig om du behöver hjälp med din beställning. Vi har också en ateljé med bred kunskap som hjälper dig att ta fram ditt original. Vi hjälper till precis så mycket eller lite som du vill!

    Läs mer

    Fasadvepa
    februari 2017

    Vinnare Skylttävling 2016

    RO-Gruppen

    RO-Gruppen bäst på att bygga budskap
    Med glimten i ögat visar RO-Gruppen på en engagerande skyltning, som omfattar de fyra parametrarna säkerhet, information, synlighet och innovation. Vi på Arkitektkopia gratulerar till vinsten i ”Bäst skyltade arbetsplats 2016” och hoppas att vår tävling skall uppmuntra till bättre skyltning och därmed fler säkrare arbetsplatser. När RO-Gruppen hörde talas om Arkitektkopias rikstäckande skylttävling, följde de sitt egna budskap “Challenge accepted” och skickade in bidraget från Berghultsskolan i Floda. Det visade sig vara ett vinnande koncept. Den 25:e januari i år kom vi till byggarbetsplatsen, där vi delade ut pris och bjöd skyltvinnarna på smörgåstårta.

    RO-Gruppen, som har sitt säte i Borås, är idag en av Sveriges snabbast växande byggkoncerner. Företaget verkar inom entreprenad, byggservice, konceptbyggnation, bostäder och butiksetablering. Efter en massiv expansion på den västsvenska byggmarknaden har RO-Gruppen nu också etablerat sig i Stockholm.

    Säkerheten i första rummet
    I april 2016 startade RO-Gruppen om- och tillbyggnadsprojektet av Berghultsskolans lokaler, som skall stå färdigt till höstterminens start 2017.

    – Att vara på en skola som är i full gång med aktiva och nyfikna barn är väldigt roligt men också en utmaning utöver det vanliga, säger Andreas Jaldevik, VD för RO-Gruppen. Säkerheten kommer alltid i första rummet för oss, men här blir det än tydligare hur viktig den är.

    – När det gäller skyltning är den viktigaste faktorn tydlighet, säger Daniel Abrahamsson, arbetsledare på Berghultsskolan. Att man täcker allt, när det gäller såväl säkerhet som hänvisning och logistik. Men RO-Gruppens skyltning bygger också på att vara kommunikativ externt.

    – Vi vill berätta för omgivningen vad som byggs och göra det med en tvist som drar till sig uppmärksamhet, säger Andreas. I det här fallet kopplade vi vårt budskap till skolans värld och lekte med ämnen som svenska och matematik. Det blir också en profilering av de som är på bygget. Vill man visa på sitt engagemang, då måste man orka göra det där lilla extra, avslutar Andreas. Och det var just idéhöjden som avgjorde vinsten. Att på ett genomtänkt och underhållande sätt kommunicera med den lokala allmänheten.

    Så här löd vår motivering:

    ”RO-Gruppen har med glimten i ögat lyckats främja säkerheten och informationsspridningen, på och utanför byggarbetsplatsen, genom smart skyltning.”

     

    Läs mer

    Vad vill du säga
    januari 2017

    Så sticker du ut ur mängden med ditt visitkort

    Expertens 6 bästa tips!

    Hur viktigt är det med visitkort? Och vad är det som gör att man faktiskt väljer att spara ett visitkort man fått? Dagens teknik med alla dess möjligheter ställer höga krav på hur visitkorten är gjorda, och möjligheterna är oändliga. Visitkort började användas redan under 1700-talet i Europa och de lyxiga visitkorten var då ofta graverade i guld och man började använda sig av olika typsnitt för att visualisera informationen på ett fint sätt. Idag kan vi göra nästan vilka visitkort som helst, i vilken form, färg och kvalitet du vill. Här har vår expert listat sina 6 tips på hur du lyckas sticka ut ur mängden med ditt visitkort.

    1. Först och främst. Använd ett papper med struktur för att få den rätta känslan när du håller i kortet och för en mer exklusiv upplevelse.

    2. Använd ett papper med hög ytvikt. På så vis känns det mer som att det verkligen är något mer än en bit papper som du håller i din hand. Pappret känns mer styvt och hållbart.

    3. Laminera visitkortet enkel eller dubbelsidigt, blankt eller med en soft touchlaminat. Du får då en helt annan känsla när du håller i kortet, det upplevs mjukare och skönare att hålla i. Dessutom sticker du ut ur mängden med ett laminerat visitkort som tål mer och det blir heller inte lika lätt kantstött. Vem gillar att få ett kantstött visitkort?

    4. Runda hörn. Eller varför inte i ett udda format? Du får då ett uppseendeväckande visitkort som kanske till och med blir en snackis. Det finns väl ingen regel som säger att alla visitkort måste vara rektangulära?

    5. Foliera logga eller namn för att framhäva vad ni vill säga på ett snyggare sätt. Dessutom blir det en härliga känsla och riktigt snyggt. Varför inte foliera i guld eller silver.

    6. Led mottagaren dit du vill! Tekniken är fantastisk och nu finns det möjlighet för oss att hjälpa er lägga in ett chip i visitkortet som man enkelt skannar med telefonen (tyvärr bara Android just nu) och mottagaren slungas direkt in på den landningssida som ni har angett. Smart va?

    Läs mer

    Årsredovisning
    januari 2017

    Dags att summera året?

    Tryck era årsredovisningar hos oss

    Vi hjälper er med layout, format, efterbehandling och förpackning. Dessutom har vi en effektiv distribution med personlig adressering till mottagarna. Varför inte passa på att göra en annorlunda upplaga på ett snyggt papper? Matt eller blankt, ni väljer.

    Välkomna att trycka era årsredovisningar hos oss!

    Tryck här för att läsa mer.

    Läs mer

    Utställningsexpo, bannerbow
    december 2016

    Tävling!

    Vinn ett hjärta med barnens bästa kompistips!

    Nu när julen snart är här så tycker vi att det är ett bra tillfälle att uppmärksamma hur viktigt det är att vara en bra vän. Det är inte bara på skolor som mobbning förekommer, utan även på arbetsplatser. Därför tycker vi på Arkitektkopia att vi kan lära av barnen. Vi har gjort ett samarbete med FRIENDS under EM i Göteborg där vi hjälpte till med trycksaker till deras monter. Bland annat ett hjärta där barnen varje dag har fått skriva sina bästa kompistips.

    Nu hoppas vi att ni vill vara med i vår kompistävling där ni har chansen att vinna ett hjärta att sätta upp på er arbetsplats, som en påminnelse om hur viktigt det är att vara en schyst kompis.

    Du tävlar genom att skicka in dina bästa kompistips till tavling@arkitektkopia.se. Vi samlar sedan in samtliga bidrag och väljer en vinnare som kontaktas efter det nya året. Märk mejlet med ”Kompistips”.

    Lycka till!

    Läs mer

    Skylttävling
    oktober 2016

    Arkitektkopias Skylttävling 2016

    Vilken är den bäst skyltade byggarbetsplatsen i Sverige?

    Hjälmen är inte det enda som gör din arbetsplats säker.

    Vilken är den bäst skyltade byggarbetsplatsen i Sverige? Ställ upp i Arkitektkopias Skylttävling 2016. Skicka din bild till tavling@arkitektkopia.se och vinn en iPad med ett säkert skydd.

    Vi har hjälpt entreprenörer med arbetsplatsskyltning under många år. Därför känns det självklart att utlysa en riksomfattande tävling som uppmuntrar till ännu bättre skyltning. Väl synliga, kommunikativa och informativa skyltar minskar risken för både person- och materialskador. Bra skyltning underlättar också för personal, leverantörer och allmänhet.

    Var finns den mest informativa och smarta skyltningen? Skicka in ditt bidrag! Alla kan delta, det spelar ingen roll om du är kund hos oss eller inte. Inte heller om byggprojektet är litet eller stort. En jury från Arkitektkopia  utser vinnaren som får en iPad med ett säkert skydd och kollegorna får dessutom en härlig smörgåstårta. Vinnande bidraget uppmärksammas på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala media. Sista dag att skicka in bidrag är 31 december 2016.

    Tävlingsregler:

    • Tävlingen är öppen för alla bolag.
    • Sista dag för att lämna bidrag är 31/12 kl 23.59.
    • Inlämning av bidrag sker endast på angivet sätt.
    • Bidragen ska vara aktuella, dvs bilderna ska vara tagna från och med oktober 2016.
    • Arkitektkopia utser en jury som enhälligt beslutar om vem som vinner.
    • Viktiga parametrar för vinst är: säkerhet, information, synlighet och innovation.
    • Bästa bidraget vinner en Ipad med ett säkert skydd och en smörgåstårta till alla kollegorna, de första 100 bidragen belönas med två biobiljetter.
    • Ett bidrag per projekt.

    Läs mer

    Zipperwall
    oktober 2016

    Erbjudande!

    20 % rabatt på Zipperwall

    Just nu har vi erbjudande på allas vår favoritprodukt, Zipperwall. En enkel och lätthanterlig produktnyhet som snabbt blivit populär hos både kunder såväl som hos oss på Arkitektkopia. Zipperwall är en portabel ställning som snabbt vecklas ut till en iögonfallande produkt. Det är väldigt enkelt att sätta ihop ställningen som knäpps fast på ett par minuter och tyget träs på och försluts med en dragkedja. Det bästa med produkten är inte bara att den är snygg utan också så enkel att hantera och bära med sig i en portabel väska med hjul.

    • Paketet innehåller: Flamsäkert tyg med utmärkt färgåtergivning, dragkedja längs med kortsidan för enkel på- & avtagning, transportväska i tyg med hjul
    • Mått: system 298 x 240 cm

    Kontakta ditt lokala kontor för beställning https://www.arkitektkopia.se/kontakt/ och uppge koden Zip20. Erbjudandet gäller fram till jul och kan ej kombineras med andra rabatter.

     

    Läs mer

    Östen Grankvist
    september 2016

    Östen och Inga Grankvist

    Arkitektkopias grundare

    Arkitektkopia firar 65 år under hösten och det kommer vi att fira med en rad aktiviteter. Bland annat har vi skrivit ihop en liten berättelse om Arkitektkopias grundare, Östen och Inga Grankvist. Den kan ni läsa om här: https://www.arkitektkopia.se/osten-grankvist/.

    ”Man kan inte säga att det inte går förrän man har försökt”. – Östen Grankvist.

    Det är ett av många mantran som vi på Arkitektkopia varje dag jobbar efter och som ligger till grund för vårt sätt att tänka. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss för frågor om våra trycksaker och digitala tjänster, eller helt enkelt bara för att få tips och råd inför ert nästa projekt.

    Det finns många kopior men bara ett original.

    060119-og-pris-1-byggmastareforeningen

    Läs mer

    Arkitektkopias huvudkontor
    augusti 2016

    Huvudkontoret flyttar!

    Till nya fräscha lokaler i Bromma.

    Kom gärna och titta på vårt nya showroom och låt dig inspireras till ditt nästa projekt. Vi flyttar i slutet på september och finns då på Johannesfredsvägen 15 i Bromma. I vårt showroom kommer vi att ställa ut ett brett utbud av produkter och tjänster. Vi bjuder gärna på en kopp kaffe och visar er runt! Välkomna.

     

    Läs mer

    Vi önskar er en härlig sommar!
    juni 2016

    Sommartider!

    För just din ort

    Sommaren är äntligen här och det innebär semestertider för många och så även för oss. Öppettider i butikerna varierar beroende på ort så gå gärna in och kika på hur just din ort har öppet i sommar. https://www.arkitektkopia.se/kontakt/

    Trevlig sommar!

    Läs mer

    EM-kval, i fotboll, Sverige - Danmark. Zlatan Ibrahimovic, Kim Källström, Martin Olsson och Jimmy Durmaz
    juni 2016

    EM festen har börjat!

    Tillsammans hejar vi fram Sverige

    Arkitektkopia önskar som stolt officiell leverantör till Svenska Fotbollförbundet landslaget lycka till under EM i Frankrike.

    Camp Sweden skapar tillsammans med flera tusentals fans den stora blågula EM-festen i Frankrike på Camp Riviera utanför Nice. Arkitektkopia är tryckpartner och har tillsammans med Camp Riviera ramat in festivalområdet med vepor och skyltar.

    Vi har också tagit fram ett Landslagspyssel, perfekt för alla som vill skriva, rita och lära sig mer om fotboll tillsammans med våra fotbollslandslag. I Landslagspyssel kombineras lärorika detaljer om landslaget med roliga pyssel och aktiviteter för både yngre och lite äldre fotbollsfans. Perfekt för alla fotbollsintresserade och för en riktig fotbollssommar!! In och beställ på http://landslagspyssel.se/

    Läs mer

    Bannerbow - tävling
    maj 2016

    Vinn en Bannerbow!

    Vad vill ditt företag marknadsföra med en Bannerbow?

    Bannerbow är ett utmärkt och annorlunda sätt att synas och ni kan mer eller mindre placera vad som helst under. Och det får plats. Vad vill ditt företag marknadsföra med en Bannerbow?

    Just nu pågår en tävling där ni har chansen att vinna er egen Bannerbow. Mejla oss ditt förslag tavling@arkitektkopia.se på vad ni vill marknadsföra med er Bannerbow så utser vi en vinnare som kommer på den mest kreativa och oväntade lösningen.

    Juryn består av Josefina Motin och Gunnar Duintjer från Arkitektkopia och Sten Åkerblom, Berntzon Bylund Reklambyrå.

    Tävlingen avslutas den 7 Juni.
    Vi utser en vinnare vars förslag kommer att presenteras den 10 juni på vår Facebooksida.

    Tävlingen avslutad. Grattis till CONIFA!

    Lycka till!

    Läs mer

    Beachflaggor 15% rabatt
    april 2016

    Erbjudande Beachflag!

    Just nu 15 % rabatt på beachflaggor

    Säsongen för beachflaggor är äntligen här! Vi har ett brett sortiment av beachflag wind i olika modeller som vi nu erbjuder 15 % rabatt på. Kontakta oss gärna för mer information om vilken modell av beachflagga som passar dig och som finns att beställa. https://www.arkitektkopia.se/kontakt/

    Erbjudandet gäller tom den 30 juni 2016

    Läs mer

    Tavla - leo sign - erbjudande
    mars 2016

    Erbjudande!

    Beställ vår helt nya produkt Leo Sign idag och få första bildbytet helt utan extra kostnad.

    Vår senaste innovation Leo Sign, designat av Leo Ma, account manager på Arkitektkopia i Göteborg. En snygg och stilren tavla där du enkelt byter budskap så ofta eller sällan du vill med hjälp av ett magnetband som håller ihop skylten med bäraren. Själva bäraren inklusive distanserna är av 10 mm svart pvc. Skylten printas sedan på 5 mm kapa.

    Vi är väldigt stolta över den idé Leo har kommit på och vill därför erbjuda er det första bytet av bild utan extra kostnad när ni köper en Leo Sign hos oss.

    Kontakta oss på arkitektkopia.se/kontakt och uppge Leo Sign för att ta del av erbjudandet.

    Erbjudandet gäller tom 1 maj.

    Läs mer

    Leve digital tryckfriheten
    februari 2016

    TRYCKFRIHETEN 250 ÅR

    Leve tryckfriheten – leve digitaltryckfriheten!

    I år fyller den svenska tryckfriheten 250 år, 1766 års tryck- frihetsförordning är världens äldsta i sitt slag! För oss som varje dag arbetar med att hjälpa företag och privatpersoner att uttrycka sig är det här viktigt. Att fritt få dela med sig av sin åsikt är något självklart här i Sverige, men så är det långt ifrån överallt i världen.

    Under hela 2016 firar och hyllar vi tryckfriheten genom en rad aktiviteter. Här på webben kommer du kunna följa det mesta som händer. I den nya tiden handlar det kanske inte om den gamla tidens tryckeri, utan om digitala tryckmöjligheter – en värld där vi ligger i framkant. Aldrig förr har det varit enklare att kommunicera; från ena dagen till den andra kan du trycka tusentals flygblad till sommarens event, en jättevepa att slå in ditt hus med eller dina egna memoarer i ett enda unikt exemplar! Eller 1000.

    Hos oss låter vi varken upplaga eller tekniken begränsa, och vi låter alla komma till tals. Vad vill du säga? Leve digitaltryckfriheten!

    Läs mer

    Vepa
    februari 2016

    Så lyckas du med din mässa!

    Bengt Wallin från båtmässan ger sina bästa tips

    Bengt Wallin, mässansvarig på Båtmässan ger sina bästa tips till hur du lyckas med din mässa.

    1. Driv trafik till mässan och satsa på marknadsföring i god tid innan mässan börjar. Annonsering i lämpliga branschtidningar eller facktidningar är en god idé och glöm inte sociala medier.
    2. Hitta Wow-et i din monter. Wow-et är det som fångar besökarnas intresse att vilja komma och besöka er. Tävlingar är en bra idé och varför inte ställa båten på akterspegeln – gör något som sticker ut. Skapa förutsättningar för dialog i din monter. Ljud, ljus och rörelse är tre viktiga komponenter att satsa lite extra på. Om du gör en snygg skylt, så få den att snurra runt eller liknande för att få ut mesta möjliga exponering, eller varför inte satsa på en fräck belysning.
    3. Monteragerandet hos personalen är oerhört viktigt och ha gärna något i handen för att undvika att du inte vet vad du ska göra av händerna. Ha olika tröjor som fångar intresse och prata inte med varandra utan med gästerna.
    4. Uppföljning. Många av oss som jobbar inom marknadsföring och försäljning tycker det är kul att driva på något men missar ibland att följa upp de besökare man haft i montern. Om någon har visat intresse för montern. Följ då upp efteråt!
    5. Gör en fräck monter. Där vi har tråkiga ytor, såsom väggar och golv så tar vi hjälp och dekorerar och gör exponeringen lite roligare. Gör stora trycksaker neutrala så att det går att återanvända. På så vis kan du istället lägga pengar på att göra en snyggare monter med ännu fler exponeringsmöjligheter nästa år. Det är enkelt skapa en fin miljö i en monter med rätt planering. Som utställare måste man ha koll på vad det är för typ av personer som kan tänkas besöka din monter och anpassa den efter det.

    Vad är det bästa med Arkitektkopia som tryckleverantör?

    – Att det blir snyggt och att det finns en dialog. Det är också viktigt att man är lyhörd och hjälper till med det som behövs och exempelvis vågar säga ”Du Bengt, detta blir inte bra, vi gör så här istället”. Jag känner att jag har fått ut allt detta i samarbetet med Arkitektkopia, säger Bengt Wallin.

    För mer information kontakta Arkitektkopia:
    Joakim Cederberg, ansvarig Svenska Mässan.
    Direkt: 031-701 60 92
    E-post: joakim.cederberg@arkitektkopia.se

    Läs mer

    Arkitektkopia köper marknadens snabbaste färgskrivare i storformat från Canon
    januari 2016

    Arkitektkopia köper marknadens snabbaste färgskrivare i storformat från Canon

    I höstas lanserade Canon ColorWave 910, marknadens snabbaste digitala 42 tums storformatsfärgskrivare. Nu har Arkitektkopia köpt den första maskinen i Sverige.

    Med den nya storformatsskrivaren ColorWave 910 får Arkitektkopia tillgång till en helt ny teknologi vilket gör det möjligt att kostnadseffektivt producera utskrifter i svart-vitt och färg i hög hastighet i ett och samma system. Utskrivningshastighet på upp till 1 000 m² per timme, oavsett bildens komplexitet, bläcktäckning eller utskriftsmaterial blir nu möjligt. Arkitektkopia blir först i Sverige med denna nya storformatsskrivare.

    – Det är en strategisk satsning som vi nu genomför inom ritningsproduktion, och ett sätt för Arkitektkopia att ha ett konkurrenskraftigt erbjudande. Vi har nu investerat i morgondagens teknik, och får därigenom en betydligt effektivare produktion. Investeringen i den här skrivaren ger oss större möjligheter att få automatiserade processer och flöden när vi arbetar med en blandad produktion, berättar Gunnar Duintjer, VD på Arkitektkopia.

    – Vi är väldigt glada att Arkitektkopia som är kund sedan länge har visat förnyat förtroende för oss. Vår målsättning är förstås att fler företag ska göra liknande investeringar och att skrivaren öppnar nya marknader för oss. Den kostar en del men utskrifterna blir i sin tur billiga tack vare den nya teknologin som har skalat upp hastigheten, säger John Bjørkmann, VD på Canon Svenska.

    För mer information kontakta Arkitektkopia:
    Gunnar Duintjer, VD
    Direkt: 08-50 60 70 06
    E-post: gunnar.duintjer@arkitektkopia.se

    Anders G Skolleborg, Marknads- och Försäljningschef
    Direkt: 08-50 60 70 09
    E-post: anders.skolleborg@arkitektkopia.se

    Kort om Canon

    Canon Svenska AB marknadsför och säljer Canons branschledande produkter och lösningar på den svenska marknaden. Försäljningen av företagsprodukter och tjänster sker både genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående återförsäljare. Företaget marknadsför och säljer också konsumentprodukter inom bildhantering genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska har 420 anställda och omsätter ca 1 700 miljoner kronor. Canon Svenska är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc som omsätter 280 miljarder och har 197 000 anställda – varav 17 000 i Europa. Canon är ett av världens mest forskningsintensiva företag och under 2013 lämnades 3825 patent in, vilket är flest bland alla japanska företag. Canons filosofi, Kyosei, är att arbeta tillsammans för allas bästa. Där ingår Canons miljöarbete som syftar både till att minska den egna miljöpåverkan och att hjälpa kunderna minska sin miljöpåverkan genom rätt val av produkter.Mer information om Canon finns på www.canon.se

     

    Läs mer