Svenskt Näringsliv

Sprider entreprenörsandan med hjälp av 100 000 muggar och tusentals trycksaker till kampanjen Gilla Jobbskaparna.

Svenskt Näringslivs logotyp

Kunden

Svenskt Näringsliv är företagens företrädare i Sverige. De arbetar främst med opinionsbildning och kunskapsspridning för att skapa ett bättre klimat för företagsamheten.

Utmaningen

På kort tid producera, packa och distribuera material till hela landet för kampanjen Gilla Jobbskaparna, däribland 100 000 muggar med solrosfrön och jord.

Lösningen

Helhetsansvar för framtagning av samtliga trycksaker samt skräddarsydd kampanjsida i Web2Print där både lagerfört och dynamiskt kampanjmaterial kunde beställas.

Avancerade lager- och logistiklösningar

Hur man ska nå sina målgrupper är varje verksamhets konstanta huvudbry. Svenskt Näringsliv gav sig själva en ordentlig utmaning när de valde att skapa en kampanj som riktade sig mot den svåraste målgruppen av alla – allmänheten. I april rullade kampanjen Gilla Jobbskaparna ut med syftet att visa positiva sidor av företagsamhet.

Svenskt Näringsliv, solrosor

Svenskt Näringsliv, solrosfrön i muggar

Inom en tajt tidsram skulle bland annat 100 000 muggar fyllas med jord och solrosfrön samt fördelas till 21 regionkontor runt om i landet. Dessa skulle sedan ut till cirka 540 olika företag som alla ville vara med och visa att bakom varje företag står en företagsam person. En person som är grunden till att andra får jobb, att staten får intäkter och att den offentliga sektorn kan fortsätta rulla. För att dessa företag ska kunna växa behövs rätt förutsättningar – rätt jordmån. Utöver muggarna fanns också mängder av trycksaker framtagna för kampanjen. Allt från affischer och bordsskyltar till dekaler och klistermärken.

Kampanjsida i Web2Print

Svenskt Näringsliv har sedan tidigare en webbshop i Web2Print där kontorsmaterial och rapporter kan beställas. Till Gilla Jobbskaparna vaknade idéen om en samlingssida där alla delar av kampanjen blev synliga för regionkontoren. Med egna inloggningar kunde de därmed beställa både lagerförda och dynamiska produkter.

– Vi hade en önskan och Arkitektkopia lyckades förverkliga den. Kampanjsidan blev på något vis ett test på hur vi kunde utveckla vårt samarbete ytterligare och det föll otroligt väl ut.
Anneli Sirsjö, Ansvarig centrala projekt i regionverksamheten, Svenskt Näringsliv

Svenskt näringsliv, kit

Allt du behöver för att plantera din egen solros.

Sammanlagt så är det cirka 35 personer som haft tillgång till sidan. Cirka 250 beställningar lades inom en snäv tidsram vilket ställde höga krav på både informations- och produktionsflöden. För att underlätta beställningarna togs så kallade standardpaket fram bestående av ett antal muggar och trycksaker. En lösning som inte bara sparade regionkontoren administrationstid utan också visade sig vara populär hos företagen som sedan fick dem.

– Tryggheten när det gäller beställning, leverans och lagersaldon har varit ovärderlig. Allt har fungerat jättesmidigt, allt från tilltryck när något tagit slut till den personliga kontakten med Arkitektkopia. Jag är så imponerad!
Anneli Sirsjö, Ansvarig centrala projekt i regionverksamheten, Svenskt Näringsliv

Allt har fungerat jättesmidigt, allt från tilltryck när något tagit slut till den personliga kontakten med Arkitektkopia. Jag är så imponerad!

Anneli Sirsjö Ansvarig centrala projekt i regionsverksamheten, Svenskt Näringsliv

Vad behöver du hjälp med?

  • Genom att klicka på skicka godkänner du vår integritetspolicy och hantering av personuppgifter.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.