FAQ
Här har vi samlat de vanligaste frågorna som våra kunder ställer till supporten.
Ring oss gärna: 0775-70 50 00
Ställ en
egen fråga
Vanliga frågor
Leverantörsfakturor till Arkitektkopia AB
Arkitektkopia AB – Org.nr. 556072-1127
Observera att andra rutiner kan gälla för våra franchisebolag.Fakturaadressen för fakturor till Arkitektkopia AB är:
Arkitektkopia AB
Kund-id: ARK 0101
106 42 StockholmKrav på alla typer av leverantörsfaktura:
Kostnadsställe och namn på beställaren (Kst xxx + Namn), helst under rubriken ”Er referens”.E-faktura
Vi kan ta emot elektroniska fakturor.
GLN nr: 7365560721127
VAN-Operatör: PalettFakturor via e-post
Vi har möjlighet att ta emot leverantörsfakturor i PDF-format.
E-post: ARK0000@tps.banctec.seKrav för att ta emot leverantörsfakturor via e-post:
- Vår fakturaadress måste finnas på fakturan
- Accepterade format är PDF, TIFF (CCITT Group 4 och bitonal, 200 eller 300 DPI)
- Inga bilder eller filer i annat format bifogade eller infogade i e-postmeddelandet får förekomma
- Endast en faktura per e-postmeddelande
- Skicka max 2MB per e-postmeddelande
- Filnamnet kan endast innehålla tecknen A-Z, a-z, 0-9 samt – och _
- Meddelanden eller konversationer i e-postmeddelandet kommer varken läsas eller hanteras
Kontakt Leverantörsreskontra
Vid frågor ang. leverantörsfakturor: levreskontra@arkitektkopia.se
Var kan jag se mitt elektroniska fakturaunderlag?
I de fakturor som innehåller rubriken ”kod för fakturaunderlag” så kan du söka upp ditt elektroniska fakturaunderlag här
Hur skapar jag en tryckfärdig fil?
För att ditt tryck ska bli av högsta kvalité krävs ett bra underlag. Vi har skrivit ihop vad du ska tänka på när du skapar ett tryckoriginal och skickar in ditt material till oss, läs mer på lämna rätt material.
Var kan jag ladda ner era ICC profiler?
Här kan du ladda ner våra ICC-profiler.
Var kan jag hitta mallar till era trycksaker?
Mallar hittar du på sidan Guider och mallar. Mallarna är skapade i InDesign/Illustrator och du behöver det programmet för att kunna arbeta med dem. På samma sida hittar du även våra guider, i dem kan du läsa om våra produkter.
Reklamation
Reklamation ska ske inom fem arbetsdagar efter leverans för att kunna anses som giltig. Vi ansvarar ej för eventuella förluster p.g.a. försenad leverans. Kund ansvarar för eventuell fraktkostnad vid returnering av paket. Fyll i formuläret för att reklamera.