När marknadsaktiviteter och försäljningsmål sätts upp är det lätt att förbise den praktiska aspekten. Allt kringarbete runt kampanjmaterialet och aktiveringen ska planeras, struktureras, produceras och distribueras. Vi har därför tagit fram helhetslösningen Kampanjhantering där vi hjälper er hela vägen från ax till limpa – så att ni kan fokusera på det ni är bäst på. Alltid till ett fast pris.
Effektivare kampanjer – alltid till ett fast pris
Vad är Kampanjhantering?
Kampanjhantering är en helhetslösning som främst riktar in sig till dig som arbetar med större kampanjer inom franchise- eller butikskedjor. Med Kampanjhantering ingår allt ifrån rådgivning och administration till produktion och distribution, alltid till ett fast pris. Du slipper obehagliga överraskningar och får tid över till att fokusera på rätt saker.
Hur fungerar Kampanjhantering?
Vi utgår från ett beprövat arbetssätt som grund och justerar detaljerna efter dina utmaningar. I grundutbudet ingår Kampanjhanteringens fyra steg, det vill säga; rätt produkt, kostnadskontroll, trygg leverans och uppföljning. Baserat på exponeringsyta, kampanjfrekvens, antal butiker och viktningen mellan storformat och småformat så skräddarsyr vi en helhetslösning för dig, alltid till ett fast pris.
Varför ska jag välja Kampanjhantering?
Kampanjhantering är effektivt och tidsbesparande när du löpande genomför rikstäckande kampanjer. Med fast prissättning och leveransförsäkring undviker du överraskningar på vägen. Kampanjhantering från Arkitektkopia ger dig full kontroll på planering, kostnad, aktivering och uppföljning, du frigör helt enkelt tid till att fokusera på det du är bäst på. Vi är så säkra på att du kommer bli nöjd att vi inte har någon bindnings- eller uppsägningstid för tjänsten.
Kampanjhanteringens fyra steg
1) Rätt produkt
Att vi trycker och levererar rätt produkt är en självklarhet, men det finns flera aspekter att ha i åtanke när man pratar om rätt produkt. Baserat på exponeringsyta, miljö, kampanjens levnadstid och kostnadsbilden så lämpar sig olika trycksaker bättre eller sämre för att uppnå kampanjens övergripande mål.
2) Kostnadskontroll
För att alla årets kampanjer ska flyta på utan obehagliga överraskningar så arbetar vi med en transparent helhetslösning så du alltid har full koll på kostnaden. Det förenklar ditt budgetarbete och du vet vad du får, varje gång till varje kampanj.
Effektiva och kvalitetssäkrade produktioner frigör tid så du kan fokusera på rätt saker.
3) Trygg leverans
All distribution och packning sker under samma tak som produktionen. Det innebär att du slipper dyra mellanhänder och får en bättre insyn i produktions- och distributionsprocessen. Du får även tillgång till vårt nationella montörsnätverk som erbjuder korrekt montering och demontering av allt från foliering till uppsättning av skyltar och vepor.

Leveransgaranti som inkluderar last mile.
4) Uppföljning
Som ett led i att alltid förbättra och följa upp arbetet så skickar vi löpande ut rapporter över vår leveransprecision. Detta kan även kompletteras med löpande statistik enligt era önskemål. För att vi ska kunna arbeta proaktivt och agera på det vi lär oss från tidigare och pågående kampanjer så förespråkar vi alltid uppföljningsmöten.
Kampanjhantering bygger på att vårt samarbete gynnar bägge parter. Det är av yttersta vikt att vi hela tiden mäter, analyserar och följer upp för ett långsiktigt givande partnerskap. På så sätt blir resultaten bättre och bättre för varje kampanj vi genomför.
Prisexempel
10 butiker
1 595 kr
i månadenDu har:
– 10 st butiker
– 4 st kampanjer per år
– 3 st enheter per kampanj
Produkter till varje enskild butik:
– 5 st affischer, 70×100 cm
– 1 st runda fönsterdekaler, 70 cm i diameter
– 50 st lösblad i A4
50 butiker
26 495 kr
i månadenDu har:
– 50 st butiker
– 6 st kampanjer per år
– 6 st enheter per kampanj
Produkter till varje enskild butik:
– 10 st affischer, 70×100 cm
– 2 st runda fönsterdekaler, 70 cm i diameter
– 1 st vepa, 300×100 cm
– 50 st lösblad i A4
– 500 st 4-sidiga A4-foldrar
– 6 st runda golvdekaler, 70 cm i diameter