• Hem
  • /Akademi
  • /5 saker att tänka på innan du köper rollups

5 saker att tänka på innan du köper rollups

Rollups

Rollups är en klassiker som ofta beställs i mängder, trots att det troligtvis redan finns ett gäng spridda i ditt företags lokaler och förråd. Men du har inte tid att kolla. Det är lättare att köpa nytt. Och visst, ibland behöver man givetvis nya pinaler, men för miljöns skull är det bättre att investera i hållbara grejer. Förmodligen sparar du dessutom pengar i längden. För det är skillnad på rollup och rollup. Här är 5 råd.

1. Bra kvalitet minimerar oförutsedda utgifter

En förutsättning för att din rollup håller måttet över tid är att både rollup och kassett produceras av slitstarka material. En av de vanligaste orsakerna till att du behöver köpa nytt även om budskapet är detsamma är att klistret som håller våden på plats i kassetten torkar. När du sedan drar upp våden lossnar den helt enkelt. Om det var länge sedan du använde rollupen bör du kolla detta, förslagsvis innan du står på mässan.

 

Dessutom behövs en vettig väska för paketering. Att frakta rollups i en väska utan vaddering och förstärkning är som att frakta glasprodukter utan bubbelplast. En dålig idé alltså. Eftersom du säkerligen lägger en del pengar på dina rollups är väskan en billig försäkring i sammanhanget, en försäkring som alltid ska ingå. Se därför till att köpa rollups där det inte tummas på väskkvaliteten.

Rollup kassetter och väskor.

2. Byt bara delar, inte helheten

Eftersom rollups är en bärbar reklampelare så är det troligtvis också den profilprodukt som du nyttjar mest. Aktivt användande sliter mer på våden än på kassetten. Se därför till att våden är utbytbar. Det gör det möjligt för dig att ändra budskap om och om igen. Både budget och miljö kommer tacka dig i längden.

Se till att våden är utbytbar - när du vill byta budskap byter du endast ut våden. Bättre för miljön och plånboken.

3. Se till att den står stadigt på jorden

I de flesta sammanhang där rollups används är det mycket folk i rörelse. Då är det viktigt att ha grejer som står säkert och stabilt på golvet, utan risk att vingla omkull. Kassetten bör ha tillräcklig bottenyta och helst också stödben som går att fälla ut. Hellre känd för att ha knockat besökaren med ett kraftfullt budskap än en fallande rollup.

Rollup professional

4. Lämna över lagerhållning och omvårdnad till experten

Att kolla grejerna inför en mässa är ett nödvändigt ont. Ingen vill skylta med halvdana grejer, det kan spilla över på ditt varumärke. Lösningen är att låta någon annan sköta kvalitetssäkringen, då får du dessutom tid över till annat. En tryckpartner som har både lager och logistik ger dig den möjligheten. De kollar funktion och utseende och byter det som behöver bytas – innan skarpt läge. Du slipper dessutom hitta plats för och hålla ordning på materialet, det gör andra åt dig.

 

5. Säg hej då till pixliga bilder

Se också till att din tryckpartner har rutin på att kvalitetssäkra originalen. Dina omsorgsfullt valda bilder förtjänar att återges bra.

 

Så där ja. Nu vet du vad du ska tänka på innan köp. Men om du vill slippa oroa dig – kontakta oss så hjälper vi dig hitta den bästa lösningen.

Behöver du hjälp med kommunikation som ger effekt? Arkitektkopia är en rådgivande partner inom tryckt och digital kommunikation, vi levererar helhetslösningar anpassade efter dina behov – oavsett var i landet du befinner dig.

Kontakta oss så hittar vi en lösning för dig. Du kan även läsa mer om våra produkter och tjänster eller beställa på egen hand via vår webshop.

Vad behöver du hjälp med?

  • Genom att klicka på skicka godkänner du vår integritetspolicy och hantering av personuppgifter.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.