Snygg och annorlunda kortlek utsedd till månadens trycksak i september
Det är inte på alla företag man spelar kort på arbetstid. Men sedan en tid tillbaka är det helt okej att göra det hos AkzoNobel, i alla fall om det är med den specialdesignade kortleken ”Slips, Trips and Falls”.
Snygg och annorlunda tycker vi på Arkitektkopia och utsåg den, av allt vi hjälpt våra kunder att trycka under september, till månadens trycksak.
– Kortleken har till syfte att höja medvetenheten kring säkerhet bland alla våra medarbetare, säger Zelina Bexander, ansvarig beställare hos AkzoNobel. Den lanserades på vår Safety Day, som hålls årligen under september på alla våra arbetsplatser världen över. – Säkerhet är oerhört viktigt inom hela företaget och vår vision är att uppnå noll skador. Kortleken blev ett annorlunda och roligt grepp för att visa på alla tänkbara risksituationer utan att komma med pekpinnar.
– Kortlekar är en ovanlig trycksak för oss, men en produkt vi gärna vill trycka mer av säger Angelica Moqvist ansvarig hos Arkitektkopia i Göteborg. – Vi har tryckt på ett extra stryktåligt material, som inte är gjort av papper utan av polyester och därför tål vatten, olja och fett. Man slipper på så sätt laminera, vilket behövdes förr. Med modern digitaltrycksteknik blir slutresultatet perfekt och vi kan även trycka i mindre upplagor.
Stort grattis till alla inblandade hos AkzoNobel!
Månadens trycksak – för att vi älskar bra trycksaker!
Varje månad hjälper vi våra kunder med tusentals trycksaker runt om i Sverige. Vissa jobb är särskilt roliga och förgyller våra arbetsdagar extra mycket. Det kan vara för att de behöver en speciellt krävande teknisk lösning, eller för att de helt enkelt är ovanligt snygga. Ett av alla dessa jobb som står ut i mängden utser vi till månadens trycksak! Ära, berömmelse och en tårta väntar vinnarna.