De tävlar i Inhouse den 24 oktober

Nominerade i Inhousetävlingen 2018

Inhousetävlingen hålls varje år i syfte att kora den bästa internproducerade reklamen. Konkurrensen är med andra ord unik, eftersom de tävlande är marknads- och inhouseavdelningar runtom i landet istället för reklambyråer. I år bedömer juryn 35 bidrag som har fördelats över 8 kategorier.

Samarbete sedan 2011

Juryn tittar bland annat på idén bakom kampanjerna, kreativiteten och utförandet. I kategorierna Årets Inhouse-avdelning och Årets rookie prisar man framgångsrikt och professionellt sätt att arbeta. För att kategoriseras som rookie ska man ha maximalt tre års erfarenhet i sin roll och utmärka sig genom att spela en betydande roll för kampanjerna. Det är också det enda priset i tävlingen som går till en enskild person.

Arkitektkopia och Dagens Media startade Inhouse år 2011 – årets tävling är med andra ord den åttonde i raden. Maria Grankvist på Arkitektkopia har varit med från början. Hon ser fram emot prisutdelningen och tycker att det känns kul att uppmärksamma bidragen.
– Jag är förväntansfull! Det känns jätteroligt att vara grundare och huvudsponsor till tävlingen, berättar hon.

Av de 35 bidragen väljs en vinnare från varje kategori den 24 oktober. Prisutdelningen sker under den gala som hålls på hotellet At Six i Stockholm samma kväll. Sammanlagt skickades 101 bidrag in, alla framtagna mellan april 2017 och mars 2018.

Se de nedan och läs mer om tävlingen på inhousetavlingen.se

Bästa digitala aktivitet

  1. Telge AB ”Sorteringsexperimentet”
  2. Universal Music & Brands ”Musikgibbet”
  3. Bisnode Sverige ”Bollen är rund? Inte längre.”
  4. Tre ”Tre tips från Coachcedo”
  5. Unionen ”#unionenpitch”

Bästa DR (direktreklam)

  1. Nent Group ”Rix Morronzoo – I nöd och lust”
  2. Collector Bank ”Svarta lådan”
  3. Coop ”Inbjudan Almedalen”
  4. Telia ”Ett säkert kort”

Bästa Expo

  1. Metro Media House ”#varinteendouche”
  2. Ica Sverige AB ”Monsterträdgården”
  3. Coop ”Lösgodis och naturgodis”

Bästa inkluderande kampanj

  1. Metro Media House ”WomanUp-podden”
  2. Ica Sverige AB ”Den bästa julen”
  3. Baby Björn ”Baby Power”

Bästa trycksak

  1. ATG ”Hästboxen”
  2. Ica ”Månadens skörd”
  3. Apoteket ”Barnboken”
  4. Telia ”Ett säkert kort”
  5. Coop ”Lösgodis & naturgodis”

Bästa kampanj

  1. Nent Group “Rix Morronzoo – I nöd och lust”
  2. Telge AB ”Sorteringsexperimentet”
  3. Ica Sverige AB” Monsterträdgården”
  4. Ica Sverige AB “Ica Maxi Ronneby”
  5. Stadsbiblioteket Göteborg ”25 bibliotek i din hand”
  6. Tre ”Så mycket bättre förr”
  7. Maskrosbarn ”Soc hör du mig?”

Årets Inhouseavdelning

  1. Bonnier Broadcasting
  2. Tele2 Sverige AB
  3. Bisnode AB
  4. Tre
  5. ATG

Årets rookie

  1. Caroline Nylander, Tele2 Sverige AB
  2. Alex Wennerholm, Tre Creative Agency
  3. Emilia Eriksson, The We Select Company AB

Vad behöver du hjälp med?

  • Genom att klicka på skicka godkänner du vår integritetspolicy och hantering av personuppgifter.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
Välkommen till en värld av trycksaker - Arkitektkopia