Malmöfestivalen
Trycksaker och expo-produkter till Malmöfestivalen
Arkitektkopia stolt leverantör till Malmöfestivalen
12–19 augusti arrangerades årets upplaga av Malmöfestivalen, en stadsfestival som föddes sommaren 1985. Malmöfestivalen grundades för att lyfta föreningslivet i Malmö och har sedan premiäråret bjudit på bland annat musik från världens alla hörn, dans- och teaterföreställningar, standup, smakupplevelser och flera världsrekord i flest antal ätna kräftor under festivalens traditionsenliga kräftskiva.
Efter två års uppehåll var intresset för årets festival så stort att det slog besöksrekord, något som Arkitektkopia är extra glada över. Under årets Malmöfestival levererade Arkitektkopia trycksaker och expo-produkter i form av Festivaltidningen, affischer i Eurosize, festivalkartor, säkerhetshandbok, stolpvepor, staketvepor och olika folieringar.
Arkitektkopia är stolta och glada över uppdraget att ha levererat ett kommunikativt och färgsprakande intryck i stadsmiljön under Malmöfestivalen.
Tack till Malmö stad och designbyrån Kolossal för ett bra samarbete.
Om kunden
Malmöfestivalen startade 1985 och är Sveriges äldsta stadsfestival. Festivalen arrangeras under åtta dagar på Malmös gator och torg och festivalen är gratis för alla besökare. För mer information besök https://www.malmofestivalen.se/hem
Form och foto: Kolossal, @kolossalbrandingdesign.
Relaterade artiklar
Futurice
Hur vi tillsammans med Futurice lyckades att förnya ett 200-årigt medium med data innovation.
FAR
Dansens Hus kläddes med golvdekaler på framsidan av trappsteg, vepor på både staket och vägg samt effektfull bannerbow i entrén....
GöteborgsOperan
Vårt samarbete med GöteborgsOperan har kommit att inbegripa all produktion av deras expomaterial. Det rör sig om allt från de...
Svenskt Näringsliv
Sprider entreprenörsandan med hjälp av 100 000 muggar och tusentals trycksaker till kampanjen Gilla Jobbskaparna.