Fem enkla knep för att vinna Inhouse
Sommaren börjar gå mot sitt slut och det är dags för dig och din inhouseavdelning att sammanställa era bidrag till årets Inhousetävling. Här kommer fem knep för att öka era chanser att vinna!
Fem enkla knep
1. Skicka in flera bidrag
Skicka inte bara in ett tävlingsbidrag. Med flera tävlingsbidrag ökar era chanser. Tänk framförallt på att tävla i flera olika kategorier. Årets kategorier är:
- Bästa kampanj
- Bästa expo
- Bästa print
- Bästa collab
- Bästa utomhusreklam
- Bästa inomhusreklam
- Bästa digital
- Årets inhousebyrå
2. Börja med en workshop
Börja med att fundera igenom vilka jobb ert team har gjort som skulle passa att tävla med. Ett bra sätt är att ha en liten workshop där alla i teamet hjälps åt att minnas allt som gjorts. Planera er tid för att hinna sammanställa ert tävlingsbidrag med underlag och skriva en tydlig och säljande beskrivning.
3. Skriv en tydlig text
Tänk på att tävlingsbidraget ska vara tydligt formulerat och lätt för juryn att ta till sig. En kort kärnfull text kan ibland vara bättre än en lång detaljerad utläggning.
4. Använd bilder
Tydliga bilder och illustrationer ökar också chanserna för att bidraget ska gillas av juryn. Ett tävlingsbidrag som sticker ut i mängden har större chans att göra ett bestående intryck – och vinna!
5. Tänk tävling när ni jobbar
Att vinna priser är kanske inte något självändamål. Men faktum är att juryn bedömer väl utfört hantverk och det kan vara bra att tänka ”tävling” redan när jobbet görs.
HUR SKICKAR JAG IN BIDRAG?
Läs mer här om tävlingen.
VAR SKICKAR JAG IN BIDRAG?
Besök Inhousetävlingen och klicka på ”var med” för att skicka in era bidrag.
Lycka till!
Relaterade artiklar
Inhouse växer!
Vi har trendspanat lite på inhousebyråers utveckling och de fördelar som får allt fler varumärken att välja inhouse och skapa...
Att tänka på när du planerar ett event
Vi genom de viktigaste stegen och vilka moment du bör ha koll på inför, under och efter ditt event.
7 tips för dig som vill göra karriär i tryckbranschen
Vad är bra att veta när man startar sin karriär i vår bransch? Vi har sammanställt en behändig lista för...
Lilla grafiska designskolan
I vår lilla grafiska designskola har vi har tagit fram några användbara designprinciper som finns inom grafisk design. Läs mer...
Resa genom tryckkonstens historia
Att kunna massproducera text och bild var ett inslag som revolutionerade i mänsklig historia. Idag tar vi det såklart för...