Fem enkla knep för att vinna Inhouse

Grafisk designer jobbar på ett skrivbord. Vu ger knep hur du och din inhouseavdelning vinner inhouse.

Sommaren börjar gå mot sitt slut och det är dags för dig och din inhouseavdelning att sammanställa era bidrag till årets Inhousetävling. Här kommer fem knep för att öka era chanser att vinna!

Fem enkla knep

1. Skicka in flera bidrag

Skicka inte bara in ett tävlingsbidrag. Med flera tävlingsbidrag ökar era chanser. Tänk framförallt på att tävla i flera olika kategorier. Årets kategorier är:

  • Bästa kampanj
  • Bästa expo
  • Bästa print
  • Bästa collab
  • Bästa utomhusreklam
  • Bästa inomhusreklam
  • Bästa digital
  • Årets inhousebyrå

2. Börja med en workshop

Börja med att fundera igenom vilka jobb ert team har gjort som skulle passa att tävla med. Ett bra sätt är att ha en liten workshop där alla i teamet hjälps åt att minnas allt som gjorts. Planera er tid för att hinna sammanställa ert tävlingsbidrag med underlag och skriva en tydlig och säljande beskrivning.

3. Skriv en tydlig text

Tänk på att tävlingsbidraget ska vara tydligt formulerat och lätt för juryn att ta till sig. En kort kärnfull text kan ibland vara bättre än en lång detaljerad utläggning.

4. Använd bilder

Tydliga bilder och illustrationer ökar också chanserna för att bidraget ska gillas av juryn. Ett tävlingsbidrag som sticker ut i mängden har större chans att göra ett bestående intryck – och vinna!

5. Tänk tävling när ni jobbar

Att vinna priser är kanske inte något självändamål. Men faktum är att juryn bedömer väl utfört hantverk och det kan vara bra att tänka ”tävling” redan när jobbet görs.

HUR SKICKAR JAG IN BIDRAG?

Läs mer här om tävlingen.

VAR SKICKAR JAG IN BIDRAG?

Besök Inhousetävlingen och klicka på ”var med” för att skicka in era bidrag.

Lycka till!

Vad behöver du hjälp med?

  • Genom att klicka på skicka godkänner du vår integritetspolicy och hantering av personuppgifter.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.