• Hem
  • /Akademi
  • /Fördelar med en företagsanpassad webshop

Fördelar med en företagsanpassad webshop

Trycksaker, mässmaterial och profilprodukter är en viktig del av marknadsföringen för många. Det kan däremot vara tidskrävande, kostsamt och ineffektivt att manuellt hantera alla olika produkter, leverantörer, mallar och format. Att samla allt i en smart, företagsanpassad webshop kan underlätta arbetet och spara tid och pengar. I denna artikel går vi igenom några av fördelarna med en företagsanpassad webshop. 

En företagsunik webshop är anpassad efter ett företags grafiska profil, produkt-och tjänstebehov och andra önskemål. Här beställer eller skapa du både nya och lagerhållna trycksaker, från broschyrer och rollups till tröjor, påsar och vattenflaskor – direkt från en och samma leverantör.  Allt material är godkänt av ansvariga hos er och följer de riktlinjer som finns för varumärket, vilket säkerställer att materialet alltid ser korrekt ut. Ni kan till och med ha ett system för utlåning av produkter, direkt i webshoppen.

 

Spara tid och pengar

Med allt samlat på en och samma plats slipper ni lägga onödig tid på att leta efter olika leverantörer, jämföra priser och kvalitet, skicka filer och godkänna korrektur varje gång ni ska beställa något. Istället beställer ni allt med några klick, dygnet runt, och få leverans snabbt. Ni ser dessutom om produkter finns lagerhållna eller om de behöver tryckas på nytt.

 

Bättre kontroll och kvalitet

Med standardiserade mallar och produkter kan ni vara säkra på att allt följer företagets grafiska profil och håller en hög standard. Ni kan också enkelt uppdatera och ändra sina trycksaker vid behov, utan att behöva beställa nya upplagor. Dessutom får ni tillgång till lagerhållning och automatisk påfyllning av de produkter som används ofta.

 

Mallar online vid behov

Skapa egna trycksaker och profilprodukter efter önskemål, med hjälp av färdiga mallar eller egna designverktyg direkt i webshoppen. En perfekt funktion för trycksaker och produkter som kanske ska ha olika kontaktuppgifter men i övrigt se likadana ut.

Web2Print webshop trycksaker

Beställ färdiga produkter eller designa dem direkt i webshopen

Bättre uppföljning

Webshoppen hjälper er få en bättre överblick av vad som faktiskt går åt i företaget. Statistiken i systemet visar bland annat enskild och sammanställd produkt- och orderhistorik och kan ställas in på önskad period. På så sätt får ni en bättre överblick över verksamhetens beställningar.

 

Dyrt att köpa nytt? Låna ut istället

Utlåningsmaterial bokar ni via en kalenderfunktion och får levererat på utsatt tid och plats. Efter användning hämtas sakerna upp och kontrolleras. Skulle någon produkt eller del av en produkt behöva ersättas så kan ni ersätta materialet så paketet är redo till nästa bokning.

Web2Print

Webshoppen kan anpassas efter just ert företags behov

Webshoppen anpassas efter behov

Ovan punkter är några exempel på hur en företagsunik webshop kan gynna de flesta företag och organisationer, men bara ni vet hur den ska se ut och vilket utbud ni vill ha i den. Varje webshop anpassas efter just era behov. Alla produkter och trycksaker i webshoppen måste inte heller produceras av samma leverantör, men de kan ändå ingå i samma webshop.

Vi kan hjälpa till med webshoppen

Våra experter har lång erfarenhet av att hjälpa till med olika kommunikationslösningar, vare sig det handlar om logistik, event, trycksaker, butiksinredning eller något annat. Vi hjälper dig från idé till lösning. Inget jobb är för litet, ingen utmaning för stor. Vi är stolta över att flera kunder ser oss som en partner snarare än leverantör.

Kontakta oss här.

Vad behöver du hjälp med?

  • Genom att klicka på skicka godkänner du vår integritetspolicy och hantering av personuppgifter.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.