Inred med akustiktavlor
Om du är på gång att inreda ert kontor men inte vet vad ni ska ha på väggarna är akustiktavlor från Arkitektkopia ett utmärkt alternativ. Du bestämmer motivet, vi fixar resten. Läs mer om våra tavlor och vad de kan göra för ditt företag och er kontorsmiljö.
Med ljudet i fokus
Eller snarare med frånvaron av ljud i fokus. I alla fall buller och bång. Syftet med akustiktavlor är att reducera buller och hålla ljudnivån på en lagom nivå. Tavlorna sätts upp på väl utvalda platser där det ofta är mycket ljud – på öppna ytor med mycket rörelse, matsalar, eller i industrilokaler. Målet med tavlorna går ingen förbi, men det gör ibland motivet. En akustiktavla är inte bara där för att sänka ljudnivån, den är också där för att bidra med trevnad och något fint att titta på. Då är valet av motiv väldigt viktigt.
Akustiktavla med en svart ram
Akustiktavla utan ram med vita kanter
Med konsten i fokus
Vi på Arkitektkopia erbjuder akustiktavlor upp till 120 x 240 cm med 40 mm tjocklek där motivet kan vara exempelvis text, grafik eller bild. Det är helt upp till dig som kund och vad som passar ert företag och om ni vill ha en tavla med eller utan ram. Fördelen med akustiktavlor är att de dämpar ljudnivån utan att göra avkall på utseendet. Om ni har ett antal motiv ni vill sätta upp på väggarna – varför inte trycka dem på akustiktavlor? Om ni har frågor eller funderingar hjälper vi självklart till med vägledning och råd.
Kontakta oss om du skulle behöva råd eller bolla idéer om hur du kan optimera användningen av akustiktavlor.
Relaterade artiklar
Branda butiken – stärk varumärkets känsla
Ta hjälp av inredningen för att ge kunderna en positiv upplevelse av din butik. Genom att förmedla rätt känsla stärker...
Skylta med lösningar – inte bara förbud
Informationsskyltar som förklarar vad man inte får göra är ofta negativt laddade. Även om det ibland kan vara viktigt att...
5 saker att tänka på innan du köper rollups
Rollups är en klassiker som ofta beställs i mängder, trots att det troligtvis redan finns ett gäng spridda i ditt...
När det är utsidan som räknas
Förpackningen är en solklar förlängning av ditt varumärke. Om den andas exklusivitet antar kunder att din produkt gör det också....
Bygglov för byggskyltar – vad gäller egentligen?
Att söka bygglov kan vara en snårig djungel. Om du behöver tillstånd eller inte för dina byggskyltar beror på deras...
Sätt guldkant på tillvaron
Guld kopplas ofta ihop med elegans, flärd och en välbärgad livsstil, något många kunder nog inte skulle tacka nej till....
Stärk budskapet med komplementfärger
Varje färg har en motpart, en motsatsfärg. Tillsammans kallas de komplementfärger. Här får du koll på vad det är och...