Rätt belysning för ditt exposystem

Om du vill att ditt expomaterial ska synas och sticka ut är bra belysning ett måste. Det hjälper dig att sticka ut ifrån mängden och lyfter ditt budskap. Vi ger dig tipsen på hur du ljussätter ditt expomaterial för att uppnå bästa effekt.
Upplysningens tid är kommen
Om du vill att dina produkter ska visa sig från sin bästa sida är väl planerad belysning ett måste – det gäller inte minst för expomaterial. Vi går igenom vilken belysning du kan plocka med dig när du åker på mässa.
- Uplights är belysning som placeras lågt eller på marken för att belysa ett objekt underifrån. Detta ger en häftig effekt där både trycksaken och taket blir belyst.
- Downlights är belysning som placeras högt upp för att belysa ett objekt ovanifrån. Effekten blir en ljuskägla som lyser upp trycksaken och golvet.
- Spotlights sätts enkelt upp för att få en snygg och effektfull ljussättning på rollups eller monterväggar.
- Fabric Frame Ljuslåda består av en 80 mm djup ram med LED-belysning. Tyget fångar upp ljuset och gör ditt tryckta budskap effektfullt.
Skapa effekter med belysningen
En Fabric Frame lyser upp i butiken
Ett par belysningstips
För att få ditt expomaterial att synas så bra som möjligt finns det ett par saker utöver belysningen du kan tänka på.
- Färgvalet på dina trycksaker kan påverkas beroende på typen av belysning. Välj ljus som kompletterar trycksakens färger eller matchar dess färgprofil.
- Placering av trycksaker och belysning. Fundera på hur ni kan använda er av lampor och ljus för att fokusera på specifika delar av trycksaken.
Rollup utan belysning
Rollup med belysning
Läs mer om hur du kan belysa dina trycksaker och kontakta oss på Arkitektkopia om du behöver tips och råd.
Relaterade artiklar

5 saker att tänka på innan du köper rollups
Rollups är en klassiker som ofta beställs i mängder, trots att det troligtvis redan finns ett gäng spridda i ditt...

Så skriver du bättre texter till marknadsföringen
Du har en idé och ett budskap – nu ska du nå ut till målgruppen. Med några små skrivknep kan...

Färgens betydelse i din marknadsföring
Färgen säger mycket om ditt varumärke, se därför till att den kommunicerar det du vill. För färgens betydelse spelar roll...

Inred med akustiktavlor
Om du är på gång att inreda ert kontor men inte vet vad ni ska ha på väggarna är akustiktavlor...

Skylta med lösningar – inte bara förbud
Informationsskyltar som förklarar vad man inte får göra är ofta negativt laddade. Även om det ibland kan vara viktigt att...

När det är utsidan som räknas
Förpackningen är en solklar förlängning av ditt varumärke. Om den andas exklusivitet antar kunder att din produkt gör det också....